03 May 2010

fact/auta: Siapa Yahudi? Siapa Orang Islam?

this time my selected topic quite serious..i think so..i chose it coz i think there is some logic in the artcle....Siapa Yahudi? Siapa Orang Islam? for ur infomations...
Hanya ada 14 juta Yahudi di muka bumi ini; tujuh juta di Amerika, lima juta di Asia, dua juta di Eropah dan 100,000 di Afrika. Bagi setiap orang Yahudi ada 100 orang Muslim (1:100). Namun, jika dicampur semua sekali, Yahudi lebih 100 kali berkuasa daripada orang Islam. Mengapa ini berlaku?Siapa mereka ini? If u r as a muslims dont u shame seeing them conquer all parts in this world n we just accept n use it??
from economy to IT to entertaiment to broadcasting n to others else..all this fields were full of them..arghh...i felt so shamed..

Dermawan dan penyangak mata wang, George Soros ialah Yahudi. Dia menderma AS$4 bilion untuk membantu ahli sains dan universiti serata dunia.Besides, Hollywood sendiri diwujudkan oleh orang Yahudi. Antara pengarah dan penerbit, Steven Spielberg, Mel Brooks, Oliver Stone, Aaron Spelling (Beverly Hills 90210), Neil Simon (The Odd Couple), Andrew Vaina (Rambo 1- 2-3), Michael Man (Starsky and Hutch), Milos Forman (One Flew Over The Cuckoo's Nest), Douglas Fairbanks (The Thief Of Baghdad) and Ivan Reitman (Ghostbusters) - semuanya adalah Yahudi.
Washington yang merupakan ibu negara Amerika Syarikat, mempunyai satu pertubuhan lobi yang amat berkuasa. Ia dikenali sebagai Jawatankuasa Hal Ehwal Awam Amerika Israel (AIPAC) yang berupaya mempengaruhi Kongres meluluskan resolusi memuji dan 'membuat apa saja' demi Israel.

Tahukah lagi bahawa William James Sidis dengan IQ 250-300 ialah manusia tercerdik. Dia ialah Yahudi.Jadi, mengapa mereka ini terlalu berkuasa?Mengapa umat Islam terlalu lemah?

Jawapannya: Pendidikan, pelajaran, ilmu.

therefore.as muslim no matter where u r staying right we should wake up from our comfort n
be alert with our surroundings...
Dunia Islam kurang keupayaan untuk menghasilkan n menyalurkan ilmu pengetahuan.
bukti nya??

Terdapat 57 negara anggota OIC dan jika dicampur semua cuma ada kira-kira 500 buah universiti; atau sebuah universiti untuk setiap tiga juta orang Islam.
AS mempunyai 5,758 universiti dan India ada 8,407. Pada 2004, Shanghai Jiao Tong Universiti membuat kajian 'Kedudukan Akademik Universiti-universiti Dunia' - dan menakjubkan - tiada satu pun universiti-negara Islam yang berada di puncak 500.

Di Pakistan, hanya ada 23 akhbar harian per 1,000 rakyat Pakistan sementara nisbah di Singapura ialah 360. Di UK, jumlah judul buku per juta orang ialah 2,000 sementara di Mesir ialah 20.Masalh ini juga berlaku di malaysia...

Jadi, mengapa orang Islam tidak berkuasa dan orang Yahudi paling berkuasa?
Jawapannya ialah: Kurangnya ilmu. Kurangnya pendidikan dan kurangnya pelajaran.



1 comments:

Syafiqah Nafis said...

skrg ialah wktu punck kebangkitan israel yakni utk menakluki dunia..
msa akn tiba apabila akn berlaku kehancuran kpd puak israel ni utk kali kedua yakni apabila kiamat dtg menjelma..umat islam palestin yg ditindas skrg nasibnya akn terbela kelak..
kita sbg umat islam jgn terlalu mengikut telunjuk yahudi akibatnya kita terheret ke neraka jahanam..janji Allah swt pasti.
sekadar berkongsi pendapat

© ariemiera's journey - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart